کنکور سراسریجزوات و مطالب کنکوری
تغییرات روان شناسی یازدهم انسانی برای کنکور و نهایی ۱۴۰۴ (درس به درس)
در این مطلب از سری مطالب تغییرات کتاب درسی برای کنکور ۱۴۰۴ می خواهیم بررسی کنیم که میزان تغییرات کتاب روان شناسی یازدهم انسانی برای کنکور و نهایی 1404 نسبت به کنکور 1403 و سال های قبل چگونه بوده است، هم چنین این تغییرات برای امتحان نهایی 1404 نیز معتبر است.
تغییرات روانشناسی یازدهم برای کنکور 1404
تغییرات روانشناسی یازدهم برای کنکور 1405 شامل تغییراتی در متن و تصاویر کتاب بوده است. این کتاب یکی از کتاب های درسی مهم در رشته انسانی است. با توجه به اهمیت این درس برای داوطلبان انسانی، در ادامه این بخش شرح کاملی از تغییرات کتاب روانشناسی یازدهم ارائه شده است تا داوطلبان را به موفقیت و کسب رتبه بالا در آزمون سراسری نزدیک نماید.
درس اول
- در صفحه 12 کتاب، پاراگراف آخر خط دوم، کلمه «مشاهدات تجربی» به «اطلاعات و داده های تجربی» تغییر یافته است.
- در صفحه 25 کتاب، پاراگراف اول خط چهارم، کلمه «تحقیقات» به «پژوهش ها» تغییر کرده است.
- در صفحه 28 کتاب روانشناسی یازدهم، دو تصویر سمت چپ کتاب درباره پرسش نامه و آزمون حذف شده اند.
- در صفحه 28 کتاب، تیتر «آزمون ها» به «آزمون» تغییر یافته است.
- در صفحه 28 همچنین یک بند کامل با تیتر «روش های مبتنی بر علم اعصاب» اضافه شده است.
درس دوم
- در صفحه 37 کتاب پاراگراف دوم، جمله «شناسایی و پیش بینی تغییرات در طول …» حذف شده و به جای آن جمله «در زبان فارسی، از روان شناسان …» اضافه شده است.
- در صفحه 45 کتاب روانشناسی یازدهم ابتدای صفحه، تیتر ویژگی های رشد از تیتر دوره قبل از تولد تفکیک شده است. ذیل تیتر ویژگی های رشد یک جمله اضافه شده است.
- در انتهای صفحه 45، تیتر «ویژگی های رشد در دوره کودکی» به «دوره کودکی» تغییر یافته است.
- در صفحه 48 کتاب، پاراگراف اول خط سوم، جمله «با توجه به مطالب …» اضافه شده است.
- در صفحه 51 کتاب، جد.ل 2-2- برخی از رفتارهای اجتماعی کودک عنوان آن شده است. همچنین بخش 4 یا 5 سالگی به بخش 2 – 3 سالگی تغییر یافته و توضیحات آن عوض شده است.
- در صفحه 52 خط اول، کلمه «باید» حذف شده است.
- در صفحه 52 کتاب روانشناسی یازدهم، تیتر ویژگی های رشد در دوره نوجوانی به «دوره نوجوانی» تغییر یافته است.
- در صفحه 56 کتاب، جدول 2-3- بخش توصیه، توصیه اول و دوم عباراتی در آن تغییر کرده است.
- در ابتدای صفحه 58 کتاب، تصاویر فعالیت حذف شده است.
- در انتهای صفحه 58، دو تصویر اضافه شده است.
- در صفحه 61، ذیل تیتر رشد درک اخلاقی در دوره نوجوانی، پاراگراف سوم، «نوجوان باید» به «او باید» تغییر یافته است.
درس چهارم
- در صفحه 104 کتاب، تیتر استفاده بیش از حد از فناوری، به بخش «عوامل ایجاد فراموشی» مورد ششم اضافه شده است.
- در صفحه 105 کتاب روانشناسی یازدهم، کادر فعالیت 4-7، «فرض کنید در آزمون تشریحی و چندگزینه ای یک درس شرکت کرده اید.» حذف شده است.
- در صفحه 106 کتاب، مورد 3، «مرور کارآمد» به «کارآمدی مرور» تغییر یافته است.
- در صفحه 107، تغییر شماره کادر فعالیت از «4-8» به «4-7».
- در صفحه 109، تغییر شماره کادر فعالیت از «4-9» به «4-8».
درس پنجم
- در صفحه 121، پاراگراف سوم، جمله «اثر تجربه گذشته، همیشه آسان کردن راه حل نیست.» به «تجربه گذشته، همیشه راه حل ها را آسان نمی کند.» تغییر یافته است.
درس ششم
- در صفحه 136 کتاب روانشناسی یازدهم، به جمله اول «با خانواده» اضافه شده است.
- در صفحه 138 پاراگراف اول خط سوم، «انتخاب بهترین اولویت» به «مناسب ترین اولویت» تغییر یافته است.
- در صفحه 138، جدول تفاوت های تصمیم گیری و حل مسئله، در مورد سوم، «بهترین اولویت» به «مناسب ترین اولویت» تغییر کرده است.
- در صفحه 144، تصویر پایین صفحه تغییر کرده است.
- در صفحه 152 کتاب، متن ابتدای صفحه قبل از کادر فعالیت تغییر یافته است.
- در صفحه 155، تصویر تغییر کرده است.
درس هفتم
- در صفحه 162، مبحث انگیزه، کل مبحث تغییرات متنی داشته است.
- در صفحه 163، خط ششم، کلمه «انگیزش» به «انگیزه» تغییر یافته است. جمله «منبع انگیزش بیرونی در پاداش و لذت خارج از خود فرد قرار دارد در حالی که انگیزش درونی منبع لذت در خود تکلیف است.» به «منبع انگیزه بیرونی در پاداش و لذت خارج از خود فرد قرار دارد در حالی که انگیزه درونی منبع لذت در خود تکلیف است.» تبدیل شده است.
- در صفحه 165، مبحث باورها و نظام ارزشی فرد خط اول، «اعتقاد قوی به چیزی که شناخت داریم» به «اعتقاد قوی به چیزی که نسبت به آن شناخت داریم» تغییر کرده است.
درس هشتم
- در صفحه 195، پاراگراف آخر مبحث «فشار روانی» تغییراتی در متن داشته است.
- در صفحه 196 خط سیزدهم، کلمه رویداد آزارنده اضافه شده است. متن «در فشار روانی منفی، فرد به دلیل نوع ارزیابی اش از مشکل یا …» به «در فشار روانی منفی، فرد به دلیل نوع ارزیابی اش از مشکل یا رویداد آزارنده …» تغییر یافته است.